Autor Tema: Problem s remenicom alternatora  (Posjeta: 1877 )

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Problem s remenicom alternatora
« : Lipanj 14, 2013, 11:11:23 prijepodne »
Vozim Daciu Logan 1,4 MPI, 2006. godina, s pređenih 158000 km, a već jedno vrijeme čuje mi se čudan zvuk pri radu motora u praznom hodu. Moj majstor sumnja u alternator, ležaji ili remenica, no nije siguran te predlaže skidanje remena i pregled alternatora i ležaja oba napinjača remena. To je sve OK i vjerujem da je to jedini način da se otkrije problem, no mene zanima remenica alternatora, odnosno da li netko zna da li je ta remenica s kvačilom (navodno neki gumeni umetak između dva čelična dijela remenice). Pitam to zato što su mi na prvom velikom servisu, pri 82000 km, u jednom ovlaštenom Renault servisu htjeli mijenjati tu remenicu, koja usput košta cca 500 kuna zlatica, uz obrazloženje da ista ne može izdržati više od 100000 km, odnosno da se hoće razletjeti. U drugom Renault servisu, gdje sam na kraju i napravio veliki servis to mi nisu mijenjali uz obrazloženja da je remenica alternatora s kvačilom na dizel motoru. Zbog prijeđenih kilometara koje sam naprijed naveo, uskoro bih morao ponovno napraviti veliki servis pa mi je sada glupo dati to rastavljati kad ću uskoro sve skidati da bi se napravio veliki servis (zamjena vodene pumpe, zupčastog i ostalog). Najgluplje je što se taj zvuk (tipa lupkanja, kotrljanja ili nekako tako slično) ne čuje kod svakog praznog hoda, obično kad sam kod majstora čuje se slabo ili nikako, već samo povremeno. Jedini dodatni element dijagnoze kvara alternatora je što sam primijetio da ako motor radi u praznom hodu, u trenutku kad se uključi ventilator hladnjaka i optereti se alternator, zvuk se čuje jače te upućuje na kvar alternatora. I autoelektričar me otkantao, odnosno ne usudi se skidati alternator zbog crijeva serva i klime kojima je isti opasan pa ga se ne da izvaditi bez micanja nekog od njih. Eto, ako netko ima iskustva ovog tipa, rado bih ih čuo jer bi mi to olakšalo odluku da li to sada dirati ili sve ostaviti do velikog servisa.

Offline ropee

  • Dacia profi vozac
  • ***
  • Postova: 497
  • Karma: 6
  • Lodgy 1,5 dci ambiance
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #1 : Lipanj 14, 2013, 11:50:43 prijepodne »
Kao što si naveo , sada ti uskoro slijedi veliki servis pa je najbolje pričekati do tada , jedino ako se zvuk pojača onda nije poželjno odgađati .
Ionako se kod velikog servisa mora cijela ta strana razmrdati , pa nećeš plaćati dupli posao . Ne znam da li ta remenica ima gumeno kvačilo , no ako ima onda se ono svakako mijenja do 100 000 km . Teško je ovako opisno reći što je otišlo , možda je otišao ležaj španera , i oni se znaju čut za poluditi , možda ležaj alternatora , no ako drobi ( ne samo zviždi ) i ako se javlja zvuk povremeno onda je velika vjerojatnost da je remenica .

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #2 : Lipanj 14, 2013, 12:48:32 poslijepodne »
Teško je točno opisati zvuk, no svakako nije zviždanje prije nekakav zvuk lupkanja-kotrljanja. Sve oko tog remena može biti jer prilikom tog velikog servisa nisu mi mijenjali nijedan španer remena alternatora, klime, serva, a niti sam remen. To sam otkrio tek nedavno pregledom računa velikog servisa, odnosno na računu nema remena, a ni španera. Sigurno nisu promijenili, a zaboravili naplatiti. Nevjerojatno je da se sve vrti već 158000 km, no nema nikakvih vidljivih znakova starenja remena (poroznost, pukotine ili sl.). Mislim da neću dugo riskirati, odnosno morat ću napraviti veliki servis nešto ranije nego što sam planirao. U svakom slučaju hvala na mišljenju.
« Zadnja izmjena: Lipanj 14, 2013, 12:50:11 poslijepodne minimi »

Offline ropee

  • Dacia profi vozac
  • ***
  • Postova: 497
  • Karma: 6
  • Lodgy 1,5 dci ambiance
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #3 : Lipanj 14, 2013, 12:59:09 poslijepodne »
Uf , ne mogu zamisliti da na velikom servisu nije izmijenjen remen alternatora i španeri . Doduše ,španeri se i ne moraju mijenjati ukoliko nisu otišli , no da je  poželjno je .
Vjerojatno su ti naplatili "kit" za veliki servis , a unutar kita se nalaze remeni i španeri ( ne znam , samo razmišljam ) .
Da je to moje vozilo vjerojatno bih i ja skratio interval i otišao malo prije na veeliki servis , ipak je to jeftinije od servisiranja kvara , npr. negdje u nedjelju na autoputu  :cekicem:

Offline DarioGTI

  • Oye oyee
  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Postova: 4527
  • Karma: 67
  • SupeRNova 1.4 LPG '02 + Logan 1.6 '05
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #4 : Lipanj 15, 2013, 11:41:55 prijepodne »
Za početak, probaj skinuti remen od alternatora pa vidi da li će zvuk i dalje ostati. Ako ga više nema - onda znaš što bi moglo biti uzrok, ako ostane - traži dalje. Sistem eliminacije prije bilo kakvih novčanih izdataka.
'02 SupeRNova E7J LPG-> 100.025 km     
'03 SupeRNova E7J LPG-> 219.200 km (!)
'07 MCV K4M LPG Laureate-> 55.000km (sold)
'96 Ford Tourneo 2.5D-> 337.000 km (sold)
'02 Twingo D4F AT Privilege -> 151.000 km (sold)
'05 Logan K7M Laureate A/C -> 119.500 km

Offline jox

  • Dacia vozac
  • Postova: 34
  • Karma: 4
  • sandero 1.4,2009,lauerat
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #5 : Lipanj 15, 2013, 03:01:37 poslijepodne »
Malo sam progooglo na netu vezano za remenice alternatora i u većini postova piše da ublaživač udara ili takozvano kvačilo imaju dizelaši tj. jači motori a služi ublažavanju opterećenja remena (udaru na remen pri startu motora,težeg rada alternatora zbog veće potrošnje el.trošila itd).Uz ostale amortizere na španerima produžuje vijek trajanja remena ali i samog alternatora.
U jednom od postova lik spominje da prije nego je remenica otišla čulo se neko lupkanje ili tome slično a kada je počelo cvilit tada se i raspala.Ali prema slikam remenica za Logana 1.4 i logana 1:5 dci razlićita je tj.za dizlaša je dvoslojna pa prema tome uzrok nemilog zvuka trebalo bi potražiti u ležaju alternatora,četkicama.Prednji ležaj alternatora zna lupkati ili slično pri većem opterećenju na remenicu zbog određenog lufta u istom,kako se luft povećava tako tako lupkanje prelazi u zviždanje pa drobljenje i raspad.
 tada kugle ulete u rotor i kolektor što u većini znači kupovinu novog alternatora .Inače pravi majstori imaju stetoskop s kojim slušaju zvuk ležaja(vrte remenicu rukom oslobođenu od remena i četkica).
« Zadnja izmjena: Lipanj 15, 2013, 03:08:30 poslijepodne jox »

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #6 : Lipanj 21, 2013, 10:34:37 poslijepodne »
Auto sam odvezao majstoru da napravi veliki servis te usput otkrije otkud onaj zvuk u motoru koji sam opisivao. Još nije gotov, jer su mu kasnili dijelovi, pa ne mogu sve napisati. Za sada mi je rekao da ležaji alternatora vjerojatno nisu oštećeni, odnosno kad se makne remen i zavrti alternator ništa se ne čuje. Isto je i sa španerima. Vidjet će kad sve sastavi i našpana pa ako se zvuk i dalje bude čuo mora istraživati dalje. Napisat ću pojedinosti kad budem sve znao. Inače kaže da je prethodni veliki servis radio netko tko nema pojma jer je sve namazao silikonom oko vodene pumpe. Inače taj prethodni veliki servis sam obavio u ovlaštenom Renault servisu. Tada su mi, uz zupčasti, španer i pumpu, zamijenili samo stazni remen, ali ne i španere. Tražio sam i sada od njih ponudu za servis te mi i sada savjetuju samo zamjenu staznog remena, ali ne i španera, odnosno mogu zamijeniti i španere ako to ja želim. Pa nisu li oni ti koji bi ti trebali reči što treba i kada mijenjati?
« Zadnja izmjena: Lipanj 21, 2013, 11:07:12 poslijepodne minimi »

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #7 : Lipanj 25, 2013, 02:56:05 poslijepodne »
Eto obavio sam veliki servis, zvuk se trenutno ne čuje, ali uzrok nije otkriven. Promijenjen je zupčasti s natezačem, vodena pumpa, mikro remen s automatskim natezačem i ležajem, antifriz te obavljen servis klime. Sve ukupno s radom 2700 kuna. Najskuplji je automatski natezač mikro remena, 548 kn + PDV. Ležaji alternatora se ne čuju kad se makne remen, remenica nije oštećena, odnosno guma se nije odvojila niti od unutarnjeg niti od vanjskog plašta. Remenica je s uprešanom gumom, ali drugačija nego kod dizela. Kod dizela se ne može razletjeti, već samo zacvikati pa trza mikro remen, a ova se razleti kad se odvoji guma od plašta. Pošto je sve izmjenjeno osim remenice, koja košta 500 kn, ako se zvuk ponovno bude čuo moramo još nju zamijeniti. Inače ista bi se trebala bez obzira na stanje, zbog mogućnosti razlijetanja, mijenjati nakon 100000 km, no kao što napisah skupa je pa se tu kalkulira. Servis klime sam morao obaviti jer nije vršen 7 godina, a trebao bi svake 4. Srećom plin i ulje su bili tek neznatno smanjeni te nije oštećen kompresor. Obavljno je vakumiranje, izvučen plin, ulje i vlaga, te vraćen novi plin i ulje. Slijedeći put treba zamijeniti i filter. Dodajem slike starih dijelova gdje se vidi "majstorski" rad ovlaštenog servisa, odnosno kako su silikonom zabrtvili vodenu pumpu. Bez komentara.

Offline mi5

  • život je samo jedan...
  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Postova: 4240
  • Karma: 29
  • japansko crvena Dacia Sandero 1.4 Laureate+
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #8 : Lipanj 26, 2013, 10:31:04 prijepodne »
ja ipak komentirao vodenu pumpu (a vjerujem da ce se mnogi sloziti):
prvo  :doh1: :doh1:  :banghead: :ranting: :gun: :d018: :d018: pa onda  :cekicem: :cekicem: :cekicem: :cekicem: i jos malo  :ranting: :ranting: i opet  :gun: :gun:

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #9 : Lipanj 26, 2013, 01:07:54 poslijepodne »
Ovo što vidite na pumpi je samo jedno od čudesa koje sam doživio u ovlaštenim servisima. Svaki put kada sam ga u garantnom roku morao odvesti na servis nisam bio siguran kakav će mi se vratiti. Mada sam bio obvezan ići u ovlašteni servis do isteka garancije na prohrđavanje (6 godina), živce sam izgubio nakon 4 godine i bačenih nekoliko tisuća kuna (npr. zamjena ulja ELF-ovog i filtera u ovlaštenom servisu 600 kn, a gdje sada mijenjam 240 kn) te sam prešao svom majstoru koji održava ženin Hyundai Getz. U zadnjem sporu oko garancije na prohrđavanje toliko su me naljutili da sam prekinuo "diplomatske odnose" sa Renault-Hrvatska, zatražio da me brišu iz svih svojih evidencija te nikada više ne dostavljaju propagandne materijale. Naravno, nisu u potpunosti odustali pa mi povremeno još šalju mail-ove s propagandnim materijalima. Izgleda da ću ih morati tužiti za uznemiravanje. A da su samo malo pametniji, da su se samo malo više potrudili oko Logana (bolja antikorozivna zaštita i još poneka sitnica), imali bi sjajan auto za "raju", bez skupocjenih i većinom bespotrebnih stvari, koji bi se prodavao puno bolje. Rekao i napisao ja njima sve to, ali zaslijepljeni željom za zaradom niti vide niti čuju. Pa neka im je sa srećom, ali bez mene. Pošto svoj Logan očigledno neću moći prodati za novce koje vrijedi, uz moju brigu i pažnju vjerujem da će me poslužiti još dugo.

Offline minimi

  • Dacia vozac
  • Postova: 15
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1,4 Arctic
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #10 : Srpanj 11, 2013, 07:47:26 poslijepodne »
Pošto se zvuk vratio, utvrđeno je da se zvuk javlja pri opterećenju alternatora, odnosno dok se uključi više trošila pa je bilo logično da je problem u remenici alternatora. Majstor je skinuo alternator te je utvrdio da se remenica nije raspala, ali je oslabila guma te je pri opterećenju plesala lijevo desno te udarala u tijelo alternatora. Nabavio je dvije vrste remenice, istu SKF-ovu i neku talijansku s kvačilom. Pošto je smatrao da je kod ovog modela Logana, zbog klime, serva i svega ostalog, remenica više opterećena, ugradio je onu s kvačilom. Zvuk lupkanja u potpunosti je nestao te smatram da je ovaj problem riješen.

Offline mi5

  • život je samo jedan...
  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Postova: 4240
  • Karma: 29
  • japansko crvena Dacia Sandero 1.4 Laureate+
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #11 : Srpanj 12, 2013, 11:32:58 prijepodne »
hvala na povratnoj informaciji kolega!  :a025:

Offline Logan_Vk

  • Dacia vozac
  • Postova: 46
  • Karma: 2
  • Dacia Logan 1.4MPi+LPG Ambiance
Odg: Problem s remenicom alternatora
« Odgovori #12 : Listopad 27, 2013, 01:45:14 poslijepodne »

 imao sam isti problem duuugo vremena s tim zvukom huktanjem i zvečanjem oko motora, prvo vrijeme samo kadkad a u zadnje vrijeme non-stop ... prije par dana odvezao sam auto kolegi mehanicaru da vidi sto tocno bruji... desilo se to da se osovina alternatora "jela i trosila", znaci lezaj je bio citav, popravak je bio taj da je na osovinu navareno malo mesa i istokareno na mjeru lezaja, novi lezaj i evo auto sad šapće.