Author Topic: Karburator vs direktno ubrizgavanje  (Read 4121 times)

Offline DarioGTI

  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 4946
  • Karma: 78
  • '00 BMW E46 320Ci
Karburator vs direktno ubrizgavanje
« on: September 17, 2010, 01:52:17 PM »
c/p tportal

Nekad davno svi automobili su imali karburator. Nije bilo izbora! Tada nisu postojali injektori, već nekoliko različitih metoda mehaničkog ubrizgavanja i posebnih sistema za trkaće automobile, no to sve se nije primjenjivalo na cestovna vozila. Karburatori funkcioniraju začuđuje dobro usprkos njihovoj izvedbi. Kroz niz godina doživjeli su razne promjene. Imaju neke vrlo velike prednosti u odnosu na injektore, koje su vrlo značajne za ljude koji se bave tuningom.

Prednosti:

- Jeftin, jednostavan princip rada, lagan

- Mlaznice se lako zamijenjuju što pridonosi karakteristikama ubrizgavanja.

- Nema nikakve elektronike.

- Može se vrlo lako primjeniti s jednog motora na drugi.

- Bolji odziv na paučicu gasa.



Nedostaci: - Može doći do smrzavanja.

- Nemaju preciznu kontrolu miješanja zraka i goriva kao injektori.

- U ljetnim mjesecima gorivo može ishlapiti ili se vrlo jako ugrijati te tako otežati paljenje.

- "Venturijeva" teorija ograničava protok zraka što rezultira smanjenjem maksimalne snage

Injektori su u današnje vrijeme gotovo u svakome automobilu novije proizvodnje. Najveći razlog tome jest zakon o emisiji štetnih plinova koji zahtjeva katalizator. Stoga su se oni vrlo brzo proširili po čitavoj automobilskoj industriji, no nažalost nisu se mogli "uklopiti" sa karburatorom. Naime, karburator ne može postići vrlo preciznu smjesu (zraka i goriva) kao injektori, pa je uvijek bogatija smjesa prolazila katalizatorom i uništavala ga. Primjenom moderne elektronike u automobilima te pomoću injektora mogla se je dobiti zadovoljavajuća smjesa.

Prednosti:

- Bolja smjesa;

- Nije potreban čok;

- Pouzdanost;

- Nema smanjenja maksimalne snage kao kod karburatora.


Nedostaci:

- Kompliciranost;

- Manje mogućnosti za prilagođenje;

- Promjena injektora je nemoguća;

- Uz injektore je potrebna i elektronika, pumpa za gorivo, regulator itd.

- Manja mogućnost pronalaska kvara.

Poznatiji proizvođači karburatora su: Weber, Dellorto, Holley, SU, Pierburg, Mikuni, Stromberg, Bing, Solex, zenith i Edelbrock. Neke od navedenih proizvođača danas prizvode i injektore.



Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa -> 219.200km (sold)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C-> 55 000km (sold)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa -> 114.150km (sold)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C -> 140.200km

Offline Vanja

  • Predsjednik kluba
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 4838
  • Karma: 42
  • Duster 2 Prestige 4x2 110
    • www.DaciaKlub.hr
Odg: Karburator vs direktno ubrizgavanje
« Reply #1 on: September 17, 2010, 03:26:24 PM »
 :too:

Offline NIKOLA

  • Dacia vozac
  • Posts: 35
  • Karma: 1
  • Dacia Super Nova, Rapsodia 1,4 MPI, 2002 g.
Odg: Karburator vs direktno ubrizgavanje
« Reply #2 on: December 14, 2012, 05:58:39 PM »
Koliko često treba očistiti injektore (elektronske dizne) od nečistoća, i dali što vrijede one "tablete" (plave ili bijele), štose mogu kupiti po cijeni 46 kn na benz. crpki i idu u rezvoar, navodno štede gorivo 10 % i čiste dizne, ventile i ispušni sistem !
Popi? Nikola

Offline DarioGTI

  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 4946
  • Karma: 78
  • '00 BMW E46 320Ci
Odg: Karburator vs direktno ubrizgavanje
« Reply #3 on: December 14, 2012, 06:01:22 PM »
U pravilu, ako nemaš problema, nemoj ništa ubacivat/sipat.

Priče o manjoj potrošnji sa tim tabletama ili bilo čim drugim možeš odmah okačiti o zid.


Inače, čišćenje dizni je oko 60kn/kom (ultrazvučno čišćenje, dakle prava stvar).
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa -> 219.200km (sold)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C-> 55 000km (sold)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa -> 114.150km (sold)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C -> 140.200km

Offline Bambo45

  • Dacia vozac
  • Posts: 26
  • Karma: 0
Odg: Karburator vs direktno ubrizgavanje
« Reply #4 on: December 23, 2016, 04:22:40 PM »
Moram priznati da je ova tema jako dobra, pogotovu ako se iznesu odredjene cinjenice koja je sama praksa dokazala da su tacne. Pa cu Vam u ovoj temi koja je vezana za stare i nove sisteme ubrizazavanja goriva, objasniti na moguce probleme. Slobodno pitajte sve sto zalite iz ove oblasiti, potrudicu se da objasnim kako mozete neke kvarove sami da otklonite...


 :trkaci1