Nebih se vezao samo na jedan tip automobila niti na jedan tip karburatora. Mozete slobodno postaviti pitanje vezano za bilo koji auomobil i bilo koji karburator.
Sa Vasim dopustenjem kao uvod u ovu temu, krenuo bih sa uvodnim delom, odnosno sa teorijom ( cisto da se malo podsetimo ).
Mozemo slobodno reci da je
karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu gorivne smese benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.
Radi na principu
vakumskog usisavanja benzinaa i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).
Karburatore mozemo podeliti:
-
prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,
-
vrsti hladnog starta - sauha, sa rucnim i automatskim i
- prema nacinu
otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.
Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG,
OZONE, MIKUNI i druge marke.
Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti na karburatoru Vaseg automobila.