Author Topic: felge, gume i senzori....  (Read 4041 times)

Offline kerbi

  • Dacia test vozac
  • **
  • Posts: 124
  • Karma: 4
  • Dacia Sandero 0.9 Tcce *Lpg
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #15 on: October 23, 2017, 06:13:39 AM »
Ma imam ja dva moment kljuća. Jedan profi i jedan Lidl, tako da nije meni problem odrediti koliko pritisnuti.

Offline žac

  • Dacia Rally vozac
  • ****
  • Posts: 859
  • Karma: 15
  • Logan 1.4 MPI 2007. i Yugo 55 IN 2006.
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #16 on: October 23, 2017, 06:17:04 PM »
Sa moment kljucem namestis koliko zelis.  :dobroje: ..ja ovo napisao zbog onih koji nemaju moment kljuc...pa da odokativno znaju na kuju silu stezu tocak.  :pljuga1

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #17 on: October 23, 2017, 08:02:39 PM »
Hajde, vas dvojica, da objasnite nama amaterima, zašto je bitno da bude baš tih 110Nm?
Te šarafe sam uvijek stezao ručno, svom silom svojih 100 kg i na kraju bih petom "caknuo" kraj "montirajza", da šaraf "škripne" u C-duru...  :whistling:
Zašto moment ključ ? Djeluje mi suviše sofisticiran za tu vrstu operacije.  :a036:

Offline kerbi

  • Dacia test vozac
  • **
  • Posts: 124
  • Karma: 4
  • Dacia Sandero 0.9 Tcce *Lpg
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #18 on: October 23, 2017, 08:15:17 PM »
Neke strojarske fore iznad mog znanja. Ako su znali projektirati auto , valjda znadu kalo je najbolje zašarafiti kotaće.
Usput vidi što dobio:

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #19 on: October 23, 2017, 08:53:12 PM »
Znam da je  :offtopic: ali nekoliko puta sam nailazio na potrebu za moment ključem kojeg nisam imao od koga pozajmiti.
Kerbijev "profi" i "Lidl" moment ključ se odnose na, pretpostavljam, profesionalni i amaterski alat.
Šta bi mi preporučili kao amaterski moment ključ ? Nemam namjeru da trošim par stotina eura na alat koji mi zatreba jdnom u tri godine.

Offline kerbi

  • Dacia test vozac
  • **
  • Posts: 124
  • Karma: 4
  • Dacia Sandero 0.9 Tcce *Lpg
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #20 on: October 23, 2017, 09:42:16 PM »
Ovaj iz Lidla se.pokazao dosta točan i ima čisto ok omjer cijene i kvalitete. Uzeo ga baš radi guma jer sam ovom profi uspio strgati gedoru nepažnjom. Srećom se dala popraviti. Zbog toga sam i uzeo ovaj iz Lidla. Manje ga šteta strgati nepažnjom.
Možda ti ga ovi iz okolice Dubrovnika mogu uloviti kad se opet pojavi na akciji u Lidlu (navodno je prošli tjedan osvanuo i u Kauflandu). Znam da se a s njima znaš nalaziti a nisam siguran jesu.li se Lidl i Kaufland probili do Crne Gore.

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #21 on: October 23, 2017, 09:53:08 PM »
Nema Lidla u CG. Još...
Koja je cijena tog ključa ?
Barem otprilike ...

Offline žac

  • Dacia Rally vozac
  • ****
  • Posts: 859
  • Karma: 15
  • Logan 1.4 MPI 2007. i Yugo 55 IN 2006.
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #22 on: October 24, 2017, 08:39:17 PM »
Hajde, vas dvojica, da objasnite nama amaterima, zašto je bitno da bude baš tih 110Nm?
Te šarafe sam uvijek stezao ručno, svom silom svojih 100 kg i na kraju bih petom "caknuo" kraj "montirajza", da šaraf "škripne" u C-duru...  :whistling:
Zašto moment ključ ? Djeluje mi suviše sofisticiran za tu vrstu operacije.  :a036:

Svaki masinski sklop je sofisticiran. u svakom  se koriste zavrtnjevi kao elementi spajanja. Svaki zavrtanj ima svoj propisani moment pritezanja.
Moment zavisi od potrebe za cvrstinom masinskog spoja , zatim od materijala elemenata koji se spajaju.
Od toga zavisi i kvalitet to jest cvrstoca zavrtnjeva. Za manje bitne elemente se uzimaju zavrtnjevi slabijeg kvaliteta dok se za , recimo tockove, uzimaju zavrtnjevi od legiranih ugljenicnih celika koji imaju veoma veliku cvrstocu.... kvaliteta 10.9 ili 12.9 ..a po potrebi i jaci.
Svaki zavrtanj mora biti propisno zategnut toliko da se sam ne odvrne a ni da bude pretegnut i prenapregnut, posebno u auto i avio industriji.
Zavrtanj tocka je celicni, na njemu je narezan samo-kocivi navoj, koji osigurava samo odvrtanje.
Izuzetnio je bitno da zavrtanj tocka bude propisno zategnut, nikako ne pretezati zavrtnjeve tockova...razlog je taj sto pretegnut zavrtanj se pre "zamara" a zamor materijala dovodi do pucanja istog...tako da pretegnuti zavrtnjevi na tockovima su potencijalno opasni po zivot putnika u automobilu...isto kao i oni koji su labavi.
Razlika je ta sto kada je tocak ostao labav on prvo "upozori" vozava udarcima i klepetanjem , pa ljudi uglavnom stanu i provere sta se to cuje...kod pretegnutog i "zamorenog" zavrtnja moze doci do trenutnog pucanja , posebno prilikom udara tocka u neku udarnu rupu na putu...trenutno zalamanje zavrtnjeva dovodi do otpadanja tocka bez predhodnog upozorenja

Zato vodite racuna, nikada ne zatezite nogama ili tezinom tela...ako nemate kljuc , uzmite cev od 1 m i nabite na kljuc za tockove..o kraj cevi okacite teg od 10-11 kg... zatim rukom probate da osetiti koja je to sila...videcete da se vrlo lako odvrce i zavrce do tog momenta, bez noge ili pete.
Zatim, navoji u glavcini treba da su podmazani...ne podmazan navoj dovodi do velikog trenja prilikom stezanja zavrtnja, to je ono sto se cuje Krrrrk ili skrip...to je znak da je navoj suv ...to dovodi do prevremenog habanja zavrtnaj i navoja u glavcini...sto takodje moze biti opasno ako navoj oblazne od pretezanja.
Pokvaren navoj u glavcini zanci i zamenu iste...ostecen zavrtanj znaci i njegovu zamenu.
Po nekom pravilu, zavrtnjevi tockova koj ise propisno pritezu treba da se zamene svakih 5 godina eksplatacije vozila bas iz razloga da bi se sprecio zamor materijala. 

« Last Edit: October 24, 2017, 08:52:28 PM by žac »

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #23 on: October 25, 2017, 09:16:19 AM »
"Vas dvojica" imate od mene po "Hvala, majstore!" i Karma plus (za sada, pivo častim prvom prilikom ! :a055:) .  :oklaski:

@kerbi - tabelu sam snimio na komp, valjaće uvijek. Mada mi nije baš "potpuna", nema ono što me zanima. Nema podatke ni za Ford Mustang ni za Šelbi 500GT, ni za Ferari, Lamborgini, Bentli, RR, Lada, Moskvič, Zaporožac, ... ali - poslužiće !  :57: :oklaski:
@žac - objašnjenje za  :55_2: :55_2: :55_2: Od tebe ništa drugo i nisam očekivao. Samo sitnica, na @kerbijevoj tabeli, momenti pritezanja su ili isti (veeelika većina) ili su za Al-točkove veći. Da li si permutovao ili ...
110 Nm onda...
Aluminijumske idu na 85 Nm

Offline žac

  • Dacia Rally vozac
  • ****
  • Posts: 859
  • Karma: 15
  • Logan 1.4 MPI 2007. i Yugo 55 IN 2006.
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #24 on: October 25, 2017, 07:42:41 PM »
Vidi ovako, aluminijumske felne su mekse od celicnih, samim tim zavrtanj se bukvalno "ukopa" ako se preteze....ja uvek alu felne stezem nesto manjom silom posto se one mnogo teze otpustaju...istom ili vecom sliom se mogu stezati aluminijumske felne sa zavrtnjevima koji imaju konusne podloske...na takvim zavrtnjevima trenje se stvara izmedju zavrtnja i celicne podloske a ne izmedju alu felne i zavrtnja. ..znaci ko ima obicne zavrtnjeve na alu felnama ne treba da steze felnu velikom silom.

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #25 on: October 25, 2017, 07:45:06 PM »
Hvala, druže.
Sve jasno.  :oklaski:

Offline žac

  • Dacia Rally vozac
  • ****
  • Posts: 859
  • Karma: 15
  • Logan 1.4 MPI 2007. i Yugo 55 IN 2006.
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #26 on: October 25, 2017, 07:48:36 PM »
Nema na cemu, nadam se da sam bio dovoljno razumljiv.  :prijatelji:

Evo i jedne uopstene tabele za najcesce zavrtnjeve u razlicitim kvalitetima.

 

Offline Highlander

  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 1170
  • Karma: 45
  • Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Laureate
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #27 on: October 25, 2017, 08:09:58 PM »
I ovu sličicu sam sačuvao !
Hvala, Žac !
 :prijatelji: :a055:

Offline žac

  • Dacia Rally vozac
  • ****
  • Posts: 859
  • Karma: 15
  • Logan 1.4 MPI 2007. i Yugo 55 IN 2006.
Odg: felge, gume i senzori....
« Reply #28 on: October 25, 2017, 08:53:19 PM »
 :prijatelji: :a055:

Offline konjikrava

  • Dacia test vozac
  • **
  • Posts: 155
  • Karma: 3
Re: felge, gume i senzori....
« Reply #29 on: October 27, 2020, 08:23:54 AM »
bok

imam pitanje

ako uzmem od karambolirane dacie logan mcv sve 4 gume s felgama u kojima su senzori za tlak u gumama, da li ih mogu normalno montirati na svoju daciu a da mi svi senzori uredno funkcioniraju?

hvala

lp
Dacia Logan MCV 2014
1.5 dCi 90ks Laureate