Author Topic: Nissanov motor za Le Mans: 1,5 litara, 3 cilindra, 40 kilograma i - 400 KS!  (Read 1767 times)

Offline DarioGTI

  • Global Moderator
  • Forumaš sa iskustvom
  • *****
  • Posts: 4951
  • Karma: 78
  • '00 BMW E46 320Ci
Nissanov motor za Le Mans: 1,5 litara, 3 cilindra, 40 kilograma i - 400 KS!



U svijetu automobila, a napose automobilizma, performanse bi trebale zauzimati prvo mjesto na listi prioriteta, daleko ispred manje bitnih parametara, poput veličine. Ako je riječ o visoko sofisticiranim i vrlo zahtjevnim utrkama, poput 24 sata Le Mansa, performanse, mala masa i izdržljivost postaju još važniji.

Nissan će, kao što je poznato, nastupiti na spomenutom 24-satnom maratonu u Le Mansu i to sa posebno pripremljenim trkaćim automobilom ZEOD RC. Riječ je o najbržem električnom trkaćem automobilu na svijetu, ali struja nije jedina pokretačka snaga u Nissanovom trkaču. Premda ZEOD RC u električnom režimu rada može dostići brzinu od 300 km/h, struja će u cjelokupnoj utrci ipak biti u drugom planu. Prema Nissanovim riječima, električna energija će biti korištena za po jedan krug svakog sata utrke, tako da će ukupno struja "odvoziti" dvadesetak krugova. Za preostale krugove i kilometre bit će zadužen novi, visokosofisticirani benzinski motor.

Nissanov trkač predstavlja skup naprednih tehnologija i rješenja, a među najznačajnijima je netom predstavljeni kompaktni benzinski agregat. Motor raspolaže obujmom od 1,5 litre, ima tri cilindra i uz pomoć turbopunjača razvija, pazite sad, 400 KS i 390 Nm. Osim što je dovoljno malen da ga možete smjestiti u najmanje gradske automobile današnjice, Nissanov motor krasi i mala masa, svega 40 kilograma.

Trendovi tzv. downsizinga iliti smanjenja obujma motora već neko vrijeme diktiraju trendove u razvoju pogonskih strojeva, a Nissanov novitet napravio je veliki korak naprijed u smjeru rezanja dimenzija i mase bez negativnih utjecaja na snagu i performanse.

400 KS u litri i pol obujma i tri cilindra - mogućnosti za ugradnju ovog čuda od motora su nebrojene, iako je za očekivati da će još barem neko vrijeme ovaj agregat ostati u domeni vrhunskog automobilizma, prije nego nađe put u svakodnevna prometala.


http://www.autosport.hr/auto-vijesti/novosti/item/63890-nissanov-motor-za-le-mans-1-5-litra-3-cilindra-40-kilograma-i-400-ks
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (sold)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (sold)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (sold)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 190.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 5200km (DE)

Offline sandro

  • Dacia profi vozac
  • ***
  • Posts: 412
  • Karma: 16
  • Lodgy Life 1.5 dCi
Inače nisam baš za downsizing, ali ovaj motor je stvarno znanstvena fantastika pretvorena u stvarnost!
 
1.2 TCe 125 KS u Dusteru mi je bio malo ekstreman, a kaj je tek ovo!!!  1.5  400 KS    ...svaka čast inženjerima u Nissanu    :a025:
« Last Edit: January 28, 2014, 12:26:17 PM by sandro »